Mit érint a garancia?

Fontosnak tartjuk, hogy erről a témáról is bővebben írjunk, főként a HiSec és egyéb kínai ajtókkal kapcsolatban, mert sokszor a garancia érvényesítése nem egyértelmű az ügyfeleknek. Ezt a témát fejtenénk ki kicsit bővebben, hogy ügyfeleink is megértsék ezt, főleg a HiSec ajtó esetében. Hogy miért is mondjuk ezt?

Azért, mert a HiSec ajtók többségében, egyrészt található egy zárszerkezet, amely három irányba tolja ki a nyúlványait, illetve található egy felső zárszerkezet is, amely csak előrefele tolja ki a tüskéit. Mindkét zárszerkezetet egy-egy zárbetét működtet.

Ezzel el is érkeztünk a garanciális kérdésig. Általában a legtöbbször megrendelt szolgáltatás a zárbetét-csere. Sajnos a pontatlan és szakszerűtlen ajtóbeépítéseknek köszönhetően, a HiSec ajtó közül is minden második ajtóban a nyitáskor/záráskor a zárszerkezet működése szorul vagy akadozik. A zárbetétcsere során ezt is ellenőrizzük, ha szükséges végzünk turbózást, ellendarab igazítást.

Bármennyire is dolgozunk azonban alaposan, sajnos előfordulhat, hogy a zárszerkezetben is problémák lépnek fel. Ez nem túl gyakori dolog, de megtörténhet.

Amikor a zárbetétet cseréljük ki a HiSec ajtóban, akkor a teljes körű garancia a zárbetétre vonatkozik. Másra nem. Ezt nem szabad összekeverni, hiszen ennél az ajtónál két különböző dologról beszélünk. Ha valamiért nem nyílik az ajtó, vagy nem záródik, akkor természetesen a helyszínre sietünk, és ellenőrizzük a probléma mibenlétét. A zárbetét működését könnyű ellenőriznie szakembereinknek, csupán ki kell venni az ajtóból és megnézni, hogy működik-e. Amennyiben igen, akkor nem lehet szó garanciáról, hiszen az általunk beszerelt zárbetétnek továbbra sincs baja. Ilyenkor a zárszerkezettel szokott baj lenni. Ahhoz pedig nem nyúltunk.

Ezt nagyon fontosnak tartjuk, hogy az ügyfelek is megértsék, mert ilyenkor a jó hírünk és a szavahihetőségünk forog kockán.

Ha a zárcsere során bajt észlelünk a zárszerkezetnél is, akkor mindig felhívjuk rá ügyfeleink figyelmét, és ki is cseréljük azt. Előfordul azonban, hogy az ügyfél nem kéri a cserét, többnyire anyagi okok miatt. Ilyenkor külön ki kell hangsúlyozni, hogy az elvégzett munkára, azaz a zárbetét cserére vonatkozik a 12 hónapos garancia.

A félreértések elkerülése végett, mindig pontosan tájékoztatjuk a HiSec ajtóval rendelkező tulajdonosokat, hogy milyen munkát végeztünk el, mire is hívtak ki minket, mire vonatkozik a garancia.

Ezzel kapcsolatban van még egy dolog. Mi mindig úgy hagyunk ott egy ajtót, hogy mindent duplán ellenőrzünk, hogy megfelelően működik-e. Ha minden rendben van, eljövünk. Ám előfordulhat, hogy a zárszerkezet rá fél évre adja meg magát, amit mi sem láthattunk előre. Ebben az esetben sem érvényesíthető a garancia. Nem vagyunk jósok, nem tudjuk mikor fog valami elromlani.

Sajnos a kínai záraknál minden előfordulhat. Akár a régi, 10 éveseknél, akár az újaknál. Lehet, hogy a régi már működik 10 éve, és az új, csak pár hónapot bír ki. Erre jár is a garancia. Azonban sosem lehet tudni előre, hogy egy ilyen kínai zárszerkezet hogyan fog teljesíteni a mindennapi használat során.  Sajnos ezeknél az ajtóknál nincs olyan velük kompatibilis, másik zárszerkezet a piacon, amivel kiválthatók lennének, és kibírnának 10-15 évet.

Száz szónak is egy a vége, a garanciát csak arra a termékre vállaljuk, aminek a cseréjét elvégeztük. Ezt is csak abban az esetben, ha a terméket mi szállítottuk a helyszínre. Az ügyfelek által megvásárolt zárakra garanciát semmi esetben nem vállalunk.